Home | Wegwijzer | Foto's | Alle KJCPL schepen
Si-schepen
In de combinatie overeenkomst tussen de KPM en KJCPL was besloten dat de Sigli en Silindoeng zouden worden gecharterd onder RIL merk en bemand worden door KJCPL officieren.
De Siaoe en Sibigo bleven in de combinatie onder KPM merk en vlag varen.
De Sinabang en Siberoet waren uitsluitend voor de verkoop ingebracht in de combinatie.
Sigli
Roep letters | PHMJ |
Werf | C. vd Giessen te Krimpen ad IJssel |
Bouwnummer | 743 |
Afmetingen L x B x H | 2.279b, 1.246n, 2.850 |
89.61 x 13.19 x 6.40m | |
Passagiers | 12x I |
Motor | 2t ew 5cil Sulzer-deSchelde (480x700) |
Vermogen | 1300 apk |
Snelheid | 10 kn |
te water gelaten | 10 Juni 1949 |
Geschiedenis |
1949: Sigli voor de KPM 1954: ingebracht in de combinatie 1967: Sigli, KJCPL 1968: Kota Eagle voor PIL Singapore 1982: geslooopt te Gadani Beach |
Silindoeng
Roep letters | PHMO |
Werf | C. vd Giessen te Krimpen ad IJssel |
Bouwnummer | 743 |
Afmetingen L x B x H | 2.279b, 1.246n, 2.821 |
89.61 x 13.19 x 6.43m | |
Passagiers | 12x I |
Motor | 2t ew 5cil Sulzer-deSchelde (480x700) |
Vermogen | 1300 apk |
Snelheid | 10 kn |
te water gelaten | 23 maart 1949 |
Geschiedenis |
1949:
Silindoeng voor de KPM 1954: ingebracht in de combinatie 1966: schroef verloren 1967: Silindoeng, KJCPL 1968: Sumber Tunas, Mogadishu 1973: Sumber Tunas, Jakarta verder n.n.b. |
Siaoe
Roep letters | PHMB |
Werf | C. vd Giessen te Krimpen ad IJssel |
Bouwnummer | 737 |
Afmetingen L x B x H | 2.194b, 1.463n, 2.730 |
89.46 x 13.19 x 6.43m | |
Passagiers | 12x I, 392 TD |
Motor | 2t ew 5cil Sulzer-deSchelde (480x700) |
Vermogen | 1300 apk |
Snelheid | 10 kn |
te water gelaten | 7 mei 1949 |
Geschiedenis |
1950:
Siaoe voor de KPM 1954: ingebracht in de combinatie 1967: Siaoe voor de KJCPL 1969: Sumber Tunas I, Mogadishu 1975: Sumber Tunas I, Singapore 1979: Sumber Tunas I, Singapore 1982: gesloopt te Chittagong |
Sibigo
Roep letters | PHMG |
Werf | C. vd Giessen te Krimpen ad IJssel |
Bouwnummer | 747 |
Afmetingen L x B x H | 2.180b, 1.442n, 2.850 |
89.46 x 13.19 x 6.43m | |
Passagiers | 12x I |
Motor | 2t ew 5cil Sulzer-deSchelde (480x700) |
Vermogen | 1300 apk |
Snelheid | 10 kn |
te water gelaten | 30 november 1949 |
Geschiedenis |
1950: Sibigo voor de KPM 1951: bij Paternoster eilanden gestrand en vlot gebracht 1954: ingebracht in de combinatie 1967: Sibigo voor de KJCPL 1968: Kota Machan, PIL Singapore 1981: gesloopt te Gadani Beach |
Sinabang
Roep letters | PHMW |
Werf | C. vd Giessen te Krimpen ad IJssel |
Bouwnummer | 735 |
Afmetingen L x B x H | 2.193b, 1.461n, 2.800 |
89.46 x 13.19 x 6.41m | |
Passagiers | 12x I, 1392 TD |
Motor | 2t ew 5cil Sulzer-deSchelde (480x700) |
Vermogen | 1300 apk |
Snelheid | 10 kn |
te water gelaten | 11 september 1948 |
Geschiedenis |
1949: Sinabang voor de KPM 1954: ingebracht in de combinatie 1967: Sinabang voor de KJCPL 1967: Kota Naga voor PIL Singapore 1981: geslooopt te Gadani Beach |
Siberoet
Roep letters | PHMF |
Werf | C. vd Giessen te Krimpen ad IJssel |
Bouwnummer | 736 |
Afmetingen L x B x H | 2.194b, 1.463n, 2.850 |
89.46 x 13.19 x 6.41m | |
Passagiers | 12x I, 363 TD |
Motor | 2t ew 5cil Sulzer-deSchelde (480x700) |
Vermogen | 1300 apk |
Snelheid | 10 kn |
te water gelaten | 5 november 1948 |
Geschiedenis |
1949:
Siberoet voor de KPM 1954: ingebracht in de combinatie 1967: Siberoet voor de KJCPL 1967: Kota Singa voor PIL Singapore 1983: geslooopt te Singapore |